dijous, 1 d’octubre del 2015

Les Frases Fetes

Comencem a recopilar les frases fetes que heu trobat. 

Què és una frase feta?
Una frase feta és una expressió o un conjunt de paraules amb un sentit figurat. Per exemple:
                                     La Júlia és un tros de pa
                                            (La Júlia és molt bona)



Recordeu:
  • Cal escriure el nostre nom i cognom
  •  La frase feta i explicar el seu significat.
  • Si vols pots afegir exemples.

Esperem les vostres respostes!!!

21 comentaris:

  1. Hola sóc Omnia he trobat una frase feta es aquesta Anar lluny d' osques (Anar errat)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Omnia! Has estat la primera en comentar! Si tens més frases fetes no dubtis en compartir-les.

      Elimina
  2. Hola ,soc Tamara he trobat dos frases fetes
    no tocar de peus a terra significat:no viure en la realitat.
    tenir sang blava significat:es diu aixo cuan algu es de la realessa.;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Tamara!! Veig que has fet una bona recerca!!

      Elimina
  3. hola soc la Dafne jo he trobat aquesta: fer-la feta (no viure en la realitat,estar sempre distret

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Dafne!! Una frase feta que és poc sentida, però bona troballa!!!

      Elimina
  4. Hola soc la Rocio i la meva frase feta es: Avui per dema i significa Qualsevol dia.

    ResponElimina
  5. Hola sóc la Rocio i la meva frase feta es Fer salat (Arribar tard)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé per aquestes dues aportacions!! Esteu fent una bona recerca, endavant!!!

      Elimina
  6. Hola soc uthman e trodat acesta frase feta "fer-la petar "

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Uthman! Explica'ns una mica què vol dir...

      Elimina
  7. Hola soc Andrea i la meva frase feta es Estar en la lluna i significa no estar atent

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perfecte Andrea!! Esperem no trobar-vos a la lluna demà!

      Elimina
  8. Soc Carla la meva frase es: TIRAR UN ULL. Significa mira algo amb atencio

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carla, tu sempre vas "amb set pams d'ulls" (sempre poses molta atenció) així que repassa la teva frase feta i et "faré l'ullet"!

      Elimina
  9. hola, soc la thais i la meva frase feta es: beure oli (significa: fer una cosa malamen que no té remei)

    ResponElimina
  10. hola, soc la Paula i la meva frase feta es: Venir de l'hort, vol dir estar despistat.

    ResponElimina
  11. Hola soc la Nerea la meva frase feta es enfilar-se per las parets el significat es estar sempre enfadats

    ResponElimina
  12. Marian sóc la Dafne i m'havia equivocat era no tocar de peus a terra que significa : No viure en la realitat,estar sempre distret.Adeu:)

    ResponElimina
  13. Sóc la Desireé la meva frase feta és --------- ESTAS A LA LLUNA DE VALENCIA
    -Que vol dir que estas pensant en una altra cosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Desireé! Quantes vegades hem trobat algú a la "lluna de València", oi?

      Elimina